ثبت ۴ هزار و ۱۰۰ شکایت خودرویی در تهران

0 297

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ شکایت خودرویی در استان تهران ثبت شده است.

خریداران خوردو این سوال را دارند که «چرا خسارت تأخیر خودروهای تحویلی پرداخت نمی‌شود؟» به گفته آنها : «ماشین را بعد از یک سال تاخیر تحویل دادند. در سند کمپانی مبلغ سود تاخیر قید شده است و مدت زمان پرداخت آن حداکثر ۳۰روز اعلام شده است در تماسی که با دفتر سایپا داشتم گفتند ۱۴۰ روز باید سپری شود اما حالا که ۱۴۰ روز سپری شده است می‌گویند ۷ ماه زمان می‌برد و سودی هم بابت این تاخیر دیگر پرداخت نمی‌کنند. با دفتر شرکت هم که تماس می‌گیرم می‌گویند ثبت شکایت در این رابطه نداریم. این که دیگر قطعه وارداتی نیست حق مردم هست.»

در این باره سعید محمدی پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ شکایت خودرویی ثبت شده است، گفت: از مجموع ۴ هزار و ۱۳۲ شکایت وارده به سازمان صمت تهران تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ فقره تخلف به تعزیرات ارسال شده و مابقی در دست بررسی است.

وی افزود: شکایات از شرکت‌های خودرو ساز داخلی و واردکنندگان خودرو بوده و بیشترین عناوین تخلف تاخیر در تحویل با ۷۰ درصد عدم استرداد وجه با ۷ درصد عدم پرداخت سود مشارکت با ۱۱ درصد و ضعف خدمات پس از فروش با ۵ درصد بوده است.

محمدی پور تصریح کرد: بر اساس آمار موجود میزان شکایات واصله به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ بالغ بر ۶۷ درصد کاهش داشته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان تهران به عنوان تنها دریافت کننده شکایات حوزه خودرویی است، لذا هموطنان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم از جمله تصویر قرارداد، صورت حساب‌های پرداختی و کارت شناسائی معتبر به این سازمان مراجعه کنند.

منبع: فارس

پیام بگذارید