به گزارش اقتصادنیوز، بابک زنجانی با انتشار یک پست در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس، نوشت: برای توسعه شبکه جاده ای تریلی های دات وان، از کارخانه یک تولیدکننده بازدید کردم. از بدو ورود نظم عجیبی حاکم بود. کارخانهای که می توانست قدرت ایران را به رخ بکشد اما قوانین دست و پاگیر (حمایتی) قدرت بازرگانی را از آنها سلب کرده بود.
صاحبان خودروسازی از درب منزل شان خارج می شوند، باید روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان دست کم حقوق به پرسنل بدهند، حال آنکه کارخانه فعالیتی موثر داشته باشد یا خیر.
کار سیاسیون تسهیلگری است، اشخاصی که خودشان زندگی شخصی خودشان را به سختی اداره می کنند، نمی تواننند حمایتی برای میلیون ها هموطن داشته باشند.
قطعه سازان خودرو بازوهای قدرتمند یک خودروساز هستند، قطعه ساز باید تأمین مالی باشد، قطعه ساز نباید دغدغه مالی و کسری حقوق کارگر را داشته باشد. قطعه ساز نباید از بانک تسهیلات بگیرد و برای یک خودروسازی فشل زندگی خود و خانوادهاش را دچار آسیب کند.
خودروسازی ما وقتی قوی می شود که قطعه سازان را تأمین کند، وقتی قوی می شود که قطعه سازان را به فناوری روز و مدرن توسعه و کمک بدهد. از نظر دات وان قطعه ساز باید بدهکار خودروساز باشد تا کیفیت درستی ارائه بدهد و پاسخگو شود. خودرو باید ارزان تمام شود، با کیفیت بالا و با تسهیلاتی که همه ملت از آن بهرهمند شوند.
کار مسئولان تسهیلات دادن بانکی و بدهکار کردن آنها برای حمایت نیست، بلکه برداشتن موانع اقتصادی است و جمع کردن دستگاه های حمایتی چرا که خودروساز باید رقابت کند و در رقابت بازار را تسخیر کند.
هیچ بنگاه اقتصادی نیازی به حمایت های کاذب ندارد. رئیس جمهور فقط باید نخ های کلیدی اقتصاد را بکشد و با پول پاشی بنگاه اقتصادی رشد نمی کند.