پتروشیمی‌ها پیشرو در استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند

0



به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شهرام احمدی در گردهمایی تخصصی مدیران اچ‌اس‌ئی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد، توجه ویژه به موضوع‌های مرتبط با ایمنی، آتش‌نشانی، بهداشت، محیط‌ زیست و پدافند غیرعامل و همچنین ایجاد رویکردی نوین نسبت به جایگاه راهبردی حوزه اچ‌اس‌ئی در هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی است، از این رو باید این نشست‌های تخصصی منجر به اخذ تصمیم‌گیری‌های راهبردی شود.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری اچ‌اس‌ئی در صنعت نفت، به بررسی روند حوادث و چگونگی بهبود وضع ایمنی شرکت‌ها از طریق ایجاد و تقویت ساختارهای اچ‌اس‌ئی پرداخت و گفت: از ظرفیت‌های قانونی موجود و راهکارهای بهره‌برداری مؤثر از این ظرفیت‌ها باید به بهترین شکل استفاده کرد و اقدام‌های رو به جلوی شرکت‌های پتروشیمی در استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) بسیار ارزشمند است.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت در ادامه این نشست بر لزوم بهبود ساختار نیروی انسانی و تأمین منابع مالی جهت تجهیز و نوسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شرکت‌ها تأکید و انتظارهای حاکمیتی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه را تشریح کرد.

داود عمادی، مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این گردهمایی، جایگاه اچ‌اس‌ئی در شرکت‌ها را از منظر الزام‌محور، اولویت‌محور و ارزش‌محور تبیین کرد و گفت: با وجود اهمیت رعایت الزام‌ها و استانداردها، حرکت از نگاه اولویت‌محور به ارزش‌محور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. این تغییر رویکرد، زمینه‌ساز رشد و تعالی سازمانی، صیانت از سرمایه‌های انسانی و مالی، افزایش اعتبار شرکت‌ها و تسهیل تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی خواهد بود.

پیام بگذارید