ایران به گروه تولید کنندگان ماشین آلات عظیم الجثه وارد شد

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از ورود ایران به ساخت دامپتراک‌های بالای ۱۰۰ تن خبر داد.

0

به گزارش نیکان شهر، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: توافق نهایی میان شرکت بلاروسی سازنده ماشین‌های سنگین معدنی، شرکت ملی مس ایران و تولید کنندگان داخلی در مراحل پایانی و انعقاد قرارداد است و بر اساس توافق‌های اولیه انجام شده، برخی شرکت‌های داخلی از جمله هپکو، برای ساخت دامپتراک‌های ۱۳۶ و ۲۴۰ تنی با این شرکت بلاروسی مشارکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران نوید داد: از ماه‌های آینده تحویل این ماشین آلات معدنی به شرکت ملی مس آغاز و به تدریج در فاصله سه سال، در مجموع ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات ساخته و تحویل می‌شود.

رستمی با بیان اینکه نهایی شدن این قرارداد، ایران که سال‌ها وارد کننده این محصول بود رسما به گروه تولیدکنندگان دامپتراک‌های عظیم الجثه معدنی وارد می‌شود گفت: با ورود دستگاه‌های معدنی به معادن مس کشور، ظرفیت برداشت مس چهار برابر بیشتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

پیام بگذارید