ایران به گروه تولید کنندگان ماشین آلات عظیم الجثه وارد شد
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از ورود ایران به ساخت دامپتراکهای بالای ۱۰۰ تن خبر داد.
به گزارش نیکان شهر، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: توافق نهایی میان شرکت بلاروسی سازنده ماشینهای سنگین معدنی، شرکت ملی مس ایران و تولید کنندگان داخلی در مراحل پایانی و انعقاد قرارداد است و بر اساس توافقهای اولیه انجام شده، برخی شرکتهای داخلی از جمله هپکو، برای ساخت دامپتراکهای ۱۳۶ و ۲۴۰ تنی با این شرکت بلاروسی مشارکت میکنند.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران نوید داد: از ماههای آینده تحویل این ماشین آلات معدنی به شرکت ملی مس آغاز و به تدریج در فاصله سه سال، در مجموع ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات ساخته و تحویل میشود.
رستمی با بیان اینکه نهایی شدن این قرارداد، ایران که سالها وارد کننده این محصول بود رسما به گروه تولیدکنندگان دامپتراکهای عظیم الجثه معدنی وارد میشود گفت: با ورود دستگاههای معدنی به معادن مس کشور، ظرفیت برداشت مس چهار برابر بیشتر میشود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما